تجهیزات کانکس های کارگاهی

حتماً برای اکثر مهندسین، کارگران و تکنسین‌ ها که در پروژه‌ های دور از شهر مشغول به کار هستند پیش آمده که یک بار زمانی را در یک کانکس کارگاهی سپری کنند. معمولاً از کانکس‌ های کارگاهی برای جلسات پروژه‌های ساختمانی، استراحت نیروهای کار و استقرار مهندسین در طول پروژه استفاده می‌شود. به همین دلیل لازم است که این کانکس ‌ها یک سری تجهیزات ضروری را داشته باشند.

 کانکس‌های کارگاهی از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه هستند و به همین علت نسبت به انواع دیگر کانکس ‌ها برتری دارند‌. این مدل از کانکس به دو صورت سبک و سنگین ساخته می‌شود که از لحاظ متریال و آهن آلات استفاده شده ، کیفیت و مقاومت با هم متفاوت هستند. اگر برای پروژه سد سازی یا راه سازی که در پیش دارید به دنبال یک کانکس کارگاهی مجهز و با کیفیت هستید ما شرکت کانکس مهاجر را به شما معرفی می‌کنیم که با مقرون به صرفه‌ ترین و مقاوم‌ ترین کانکس ‌ها بهترین گروه کانکس سازی در اصفهان هستند.

 برای پروژه‌ های معماری و ساختمانی اکثراً از کانکس ‌های کارگاهی سبک استفاده می‌شود که به کانکس‌های ۴ متری و ۶ متری هم شناخته می‌شوند و برای اسکان موقت و همچنین از لحاظ قیمت بهترین انتخاب هستند ؛ که انواع این کانکس‌ ها را میتوانید از کانکس سازی مهاجر تهیه کنید.‌ در این مقاله شما را با انواع کانکس های کارگاهی آشنا می‌کنیم و به شما می‌گوییم که یک کانکس کارگاهی نیازمند چه تجهیزاتی است تا امکانات کاملی داشته باشد. پس به شما توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

کانکس کارگاهی چیست و نیازمند چه تجهیزاتی است؟

کانکس های کارگاهی برای اینکه مناسب اقامت باشند نیازمند امکانات و تجهیزاتی هستند که آن ها را کامل کند. اگر یک کانکس کارگاهی شرایط مناسبی برای اسکان کارکنان داشته باشد باعث بهره‌ وری بیشتر نیروی کار می‌شود و اثر مثبتی روی کار دارد. همچنین یک کانکس مجهز باعث نظم بیشتر در محل کار و رسمی ‌تر شدن این محیط می‌شود.

 یکی از تجهیزاتی که مهم ‌ترین جزء برای کانکس کارگاهی محسوب می‌شود سرویس بهداشتی است و اگر حمام هم در کانکس نصب شود آن را کامل‌ تر می‌کند. آپشن بعدی که کانکس به آن نیازمند است تعبیه یک آشپزخانه نقلی است که گاز و سینک داشته باشد و کارکنان بتوانند برای گرم کردن غذا و شستشو از آن استفاده کنند.

 امکانات مهم دیگری که لازم است برای کانکس کارگاهی تهیه کنید نصب سیستم سرمایشی و گرمایشی است که بهتر است از کف باشد تا جای اضافی را در کانکس اشغال نکند. به طور کلی تجهیزات زیادی را می‌توان نسبت به شرایط اسکان افراد در کانکس نصب کرد که شامل: منبع آب، تخت ‌های تاشو استراحت، کابینت و قفسه، سیستم تهویه هوا، کپسول آتش نشانی و… هستند که شما می‌توانید بسته به نیاز گروه خود این تجهیزات را برای کانکس تهیه کنید.

کانکس کارگاهی سبک

این مدل از کانکس های کارگاهی مناسب کارها و پروژه‌ های کوتاه مدت چند ماهه یا یک ساله هستند زیرا از متریال سبکی ساخته می‌شوند و با کمترین هزینه می‌شود آن ها را تهیه کرد. این نوع کانکس به علت سبک بودن به راحتی جا به جا می‌شود و می‌توانید آن را از محلی به محل دیگر منتقل کنید. کانکس کارگاهی سبک را می‌شود تا دو سال بدون هیچ مشکلی استفاده کرد و حتی می‌توانید پس از به پایان رسیدن کارتان آن را به صورت دست دوم به فروش برسانید.

 اسکلت کانکس ‌های کارگاهی اکثراً از پروفیل است و در آن از تیرآهن سنگین نمره ۱۴ استفاده می‌شود و برای کف کانکس هم تخته ‌های نئوپان به کار می‌برند و سپس با کفپوش پی ‌وی‌ سی روی آن را می‌پوشانند. برای در و پنجره کانکس هم از نوع تک جداره آلومینیومی که قابل شست و شو باشد استفاده می‌کنند که دوام بیشتری دارد. کانکس‌ های کارگاهی سبک در اندازه‌های ۴ متری ۶ متری و ۱۲ متری موجود هستند و قیمت این کانکس‌ ها از ۱۸ میلیون تا ۴۶ میلیون تومان متغیر است.

کانکس کارگاهی سنگین

کانکس کارگاهی سنگین بر خلاف مدل سبک از مصالح و متریال سنگین و مقاوم‌ تری ساخته شده و علت نامگذاری آن این است که از آهن آلات سنگین و با کیفیتی در ساخت آن استفاده می‌شود. این نوع کانکس برای پروژه‌ های بلند مدت و مهندسینی که کارهای پی در پی و پشت سر هم دارند بسیار مناسب است زیرا یک بار کانکس می‌خرند و می‌توانند در طولانی مدت از آن استفاده کنند. کانکس ‌های سنگین از نظر ظاهری ساده هستند فقط از لحاظ ساخت مقاومت و استحکام بیشتری دارند.

برای ساخت این کانکس‌ ها از تیرآهن سنگین نمره ۱۶ استفاده می‌شود و اسکلت این کانکس پروفیل‌های سنگین به کار میبرند که توسط دستگاه جوش به هم متصل می‌شوند. برای ساخت کف کانکس سنگین هم تخته‌ های ضد آب را به همراه پارکت‌ های پی‌ وی ‌سی به کار می‌برند تا مقاومت بیشتری داشته باشد. برای پوشش داخل کانکس هم از دیوار پوش ‌های روکش‌دار قابل شست و شو استفاده می‌کنند که طرح‌ های مختلفی مثل: چوب و کاغذ دیواری دارند. کانکس‌ های کارگاهی سنگین در متراژ ‌های مختلف ساخته می‌شوند و هزینه خرید این کانکس ‌ها از ۳۶ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۸۰ میلیون تومان هم به فروش می‌رسند.

مزایای کانکس های کارگاهی

مزایای بسیار کانکس ‌های کارگاهی این سازه‌ ها را به عضو ثابت پروژه‌ های عملیاتی و ساختمانی تبدیل کرده است. این سازه‌ ها معمولاً به صورت پیش ساخته به فروش می‌رسند و به همین دلیل بسیار سریع و راحت میتوان این کانکس ‌ها را مجهز کرد.

یکی از مزیت ‌هایی که محبوبیت این کانکس ‌ها را سرعت بخشید قابلیت جا به جایی آن ها بود زیرا طی یک پروژه گاه ممکن است مجبور به جا به جایی مکان و کارگاه به دفعات زیاد باشید و کانکس ‌ها بسیار کار شما را راحت می‌کنند. مزایای کانکس‌های کارگاهی بسیار است و از جمله آن ها می‌توان به نصب سریع و حمل و نقل آسان، مقاومت در برابر زلزله، نامحدودی در ابعاد و جابجایی با کمترین هزینه اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله با سازه‌ های کاربردی که کانکس نام دارند آشنا شدیم و دانستیم برای تجهیز کردن کانکس ‌های کارگاهی از چه مواردی باید استفاده کنیم. همچنین شرکت کانکس سازی مهاجر را به شما معرفی کردیم که می‌توانید انواع کانکس ‌های آماده را از آن ها بخرید و به سلیقه خود تجهیز کنید. از شما تشکر می‌کنم که تا انتهای این مطلب جالب با ما همراه بودید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *